دل نوشته های زمستانه

اینجا صحبت از طعم زندگی است اما......

اینجا صحبت از طعم زندگی است اما......

بهشت یا جهنم؟

چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰ ق.ظ

هوا سرده سرد بود خیلی سرد یه سوزی میومد که اصلا نمیشد یه دقیقه هم تو مزرعه قدم بزنی نشستم بودم کنج اتاق چسبیده به بخاری انگارنه انگار  مثلا یه روز تعطیل ازخونه زده بودیم بیرون برای اینکه از طبیعت لذت ببریما ازچاردیواریه خونه فرارکنیم ......حالا اومده بودم کنج یه چاردیواریه خیلی کوچیکتراز خونه بادرودیوارای قدیمی وچسبیده بودم به بخاریش که نکنه یه وقت سرما بخورم یا یه ذره معنی سرمای زمستونا بفهمم خوب میشستی توهمون خونه خودتون کنار شوفاژ زیر پتو چاییتا میخوردی

 

باخودم گفته بودم آخ جون امروز که میرم مزرعه کلی درس از طبیعت میشه گرفت فیلمشا عکسشا میگیرم وبا دوستام به اشتراک میزارم غافل ازاینکه میشه یه وقتایی اونقدر ازسرما یخ بزنیکه فکرتم قندیل ببنده ونتونی موتورشا روشن کنی

ازتواتاق نشستن وتخمه شکستنا این گرمای مصنوعی خسته شدم کفشاما پوشیدما رفتم تو مزرعه دیدم بچه ها آتیش روشن کردن چه آتیشی حسابی ذوق زده شدم دلم میخواست برم آتیشا بغل کنم اینقدر سردم بود پسرم ازدیدن من خوشحال شد وبهسمتم اومد باهیجان ازم پرسید مامان اینور بهشت یخبندانا وسرده این طرفم آتیش گرم وسوزان جهنم ،کدومشا ترجیح میدی ؟زودباش انتخاب کن !وبعد سریع خودش جواب داد من که فعلا این آتیش جهنما ترجیح میدم چون توبهشت به این سردی کاری نمیشه انجام داد......ازشنیدن حرفش کلی به فکرفرورفتم چقدردرس تو این حرفش بود بعددیدم داره براپسرداییش که نصفه خودش سن داره میگه خیالت راحت بهشتای این دنیا اینجوریه گرما داره سرما داره بهشت واقعی سرما وگرماش اذیت کننده نیستهمه چیزش روبه راهه..............

بایدم یه بچه ۹ ساله اینقدر حرفای قشنگ بلد باشه چون طبیعت را انتخاب کرده باهمه سرماش نه چاردیواریه گرما .سازنده طبیعت خداست پس درسای که طبیعت به آدما میده به دلشون میشینه چون تنها تاثیرگذارخداست اما سازنده چاردیواری هرچی باشه خدانیست وبه اندازه خدا تاثیرگذارنیست......

خودمون یه چیزی را انتخاب میکنیم بعد میگیم چرااونی که میخواستم نشد خوب خودت انتخاب کردی چرا میزاری سرخدا .خدا که مثه من وتو بی قانون نیست برای همه ی انتخابهای ما نتیجه را مشخص کرده فقط چون من وتو نمیدونیم نتیجشا اونوقت میریم یقه خدا را میگیریم میگیم چرااینجوری شد چرا وقتی چای داغ میخوری گرمت میشه نمیگی چرا گرمم شد چون میدونی نتیجه چیه وچون نتیجه را میدونی این انتخاب را میکنی خوب برو بقیه نتایج راهم بدون بعد انتخاب کن 

من کنج اتاقا انتخاب کردم پسرم طبیعت سرد را من حوصلم بیشتر سررفت پسرم کلی چیز یاد گرفت شد معلم مادرش وکنارآتیش هم گرم شد.....

راستی جهنم همیشه بدنیست یه وقتایی باید بریم تو آتیش اینقدر گرم بشیم که سرمای بهشت اذیتمون نکنه .یاشایدم بریم توآتیش اینقدربسوزیم تا قدر بهشتی که توشیما بدونیم شاید قراره بریم تو آتیش بدیهامونا بسوزونیم وسیاهیهای زغالمون سفید بشه وبعد آتیش خاموش بشه ومارابابهشتمون تنها بزاره

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۳
گلناز ترکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی